3x Gezonde & simpele tussendoortjes.

by - november 19, 2015



Zelf krijg ik regelmatig van mensen uit mijn kennis en vrienden kring de vraag, wat ik zoal als tussendoortje eet op een dag. Ik geef toe dat het soms wel lastig is om te bedenken wat nou een gezond alternatief is om te eten. Vaak kun je al gauw trek hebben naar 'chocolade of chips', wat natuurlijk niet heel gezond is voor je lichaam. Deze producten worden ook wel 'lege calorieën genoemd. Ze bevatten veel transvetten, en veel toegevoegde suikers, kortom ze zijn niet gezond voor je lichaam. Gezonde alternatiefen zijn er zeker genoeg te vinden, wees creatief en kan namelijk een goede toevoeging zijn aan je eet patroon.


1. Ongezouten noten
On gezouten noten zijn ook zeker heel gezond als tussendoortje, wel moet het beperkt blijven tot een handje per dag, kies voor heerlijke walnoten, amandelen, zelf kies ik graag voor de cranberry mix waar veel verschillende noten in zitten met toegevoegde cranberry's. Let er ook op dat je niet de gezouten nootjes neemt, te veel zout is namelijk niet gezond.


2. Fruit
Fruit is natuurlijk een heel gezond product om te eten, ze bevatten natuurlijke suikers, en veel vezels. Het wordt aangeraden om elke dag 2 stuks fruit te eten in een gezond eetpatroon. Kies het liefst elke dag voor een ander soort fruit, en het voordeel is dat het makkelijk tussendoortje is om in de tas mee te nemen onder weg. 


3. Knäckebröd
Wat ik zelf altijd graag neem als tussendoortje zijn twee Knäckebröd, met 30+ kaas, magere vleeswaren als kip, schouderham, kalkoen filet of met halvaJam. Ook is het lekker om stukjes aardbei, banaan of appel toetevoegen op een knäckebröd. Wel is het belangrijk om te kiezen voor de volkoren variant, deze is veel gezonder dan de naturel versie!

Natuurlijk zijn er nog veel meer lekkere en gezonde tussen doortjes te bedenken :).

You May Also Like

8 reacties